2014年1月13日 星期一

「給與的快樂」解說


星期六賣旗過後,給了沛沛一支MINI的珍寶珠作為小小的獎勵,肯定她付出了的努力和給予的心。在她品嚐的同時,我與她進行解說(Defriefing)。

4F Debriefing: Fact/Feeling/Finding/Future
沛沛年紀少少,不可以問得太詳細,不過4F是很好的方向與人傾談及分享,跟小朋友同樣可以嘗試應用,而我個人比較喜歡先問感受問題。

沛媽:你今日同爸爸媽媽賣旗覺得點呀?
沛沛:覺得好開心呀!
沛媽:係呀!我都係呀!你覺得開心係因為......
沛沛:幫人囉!籌款呀!
沛媽:籌款幫助有需要嘅人你覺得好開心?!
沛沛:係呀!今次幫明愛呀!
沛媽:你知道係幫明愛。咁你最記得係D咩?
沛沛:最記得貼貼紙好好玩。
沛媽:你好鍾意貼支旗係人地件衫到,仲有呢?
沛沛:D人讚我乖,我好開心。
沛媽:係喎,有人讚都真係好開心,你今日做得好好,好合作,攰都堅持賣完D旗。咁你今日最大收穫係咩呀?
沛沛:籌款。(我仲以為係珍寶珠,好開心佢好明白賣旗嘅意思。)
沛媽:籌款嘅收穫係點呀?
沛沛:好好呀,好多人幫我買,因為我叫得好大聲「唔該,買支旗啦,幫下明愛啦」,哈哈!
沛媽:係呀,因為你叫得好大聲,行過左嘅人都聽到,仲會返轉頭幫你買,因為佢地都好欣賞你好俾心機幫助人。不過媽媽見你有時好攰唔想大聲叫,但係你見到d人同你買之後又再好開心笑笑口咁繼續再叫過,你好利害呀!
沛沛:哈哈!係呀,好開心呀!有d人俾好多錢我呀!
沛媽:其實俾多俾少都一樣,因為佢地幫助人嘅好心都係一樣嫁,唔需要用俾幾多錢嚟比較愛心有幾多。
沛沛:知道喇,媽媽!(我估佢明dd啦)
沛媽:下次再賣旗好無?
沛沛:好呀,好野!

賣旗從來不是一個簡單容易的事,不管對大人、孩子也是。別輕看賣旗這回事,需要很多能力和技巧的配合。


沛沛第4次賣旗,每一次都有不同的經歷和想法,與孩子解說分享,幫助她整合體驗,讓沛沛「給與的心」更濃。

沒有留言:

張貼留言